Tidsbestilling og Receptfornyelse

I tidsrummet 09.00 – 15.00 modtager sekretariatet tidsbestillinger og receptfornyelser samt oplyser resultatet af rutineprøver og undersøgelser.
Nyordination af medicin foregår i konsultationen. Genbestilling kan foregå telefonisk, hvis dette er aftalt med lægen.

Stærk smertestillende medicin og sove- eller nervemedicin skal fornys i konsultationen.

Det er også muligt at forny recepter via denne hjemmeside. Se menupunktet “Kontakt klinikken”. Alle oplysninger er krypterede. Bestil i god tid, beregn en ekspeditionstid på op til 2 arbejdsdage.

Tidsbestilling via hjemmesiden

Man kan finde ledige tider på hjemmesiden for læger og sygeplejersker, men de er kun til ikke akutte problemer samt planlagte opgaver som f.eks. attester, rutineblodprøver ect.

Du kan altid få en akut tid samme dag eller indenfor få dage alt afhængigt af hvad problemet er, men så skal du ringe til sekretær i dagtiden eller lægerne i deres telefontid fra kl. 8.00-9.00 dagligt.

Afbud
Man kan altid ringe og aflyse en forudbestilt tid. Dette kan selvfølgelig også mailes i god tid til klinikken. Vi har indført en udeblivelsespolitik i klinikken. Hvis man udebliver fra en aftalt tid 3 gange, synes vi ikke samarbejdet kan opretholdes, og vi vil da opfordre patienten til at finde en anden læge. En udeblivelse fra en fast tid kunne havde været brugt til en akut syg patient. Derfor denne politik.

Telefonsvarer
Hvis vi ikke har mulighed for at tage telefonen eller er fraværende, vil tydelig information fremgå af telefonsvareren. Der er desværre ikke mulighed for at indtale beskeder på telefonsvaren. Vi har et telefonsystem med køfunktion, hvilket sikrer, at de, der ringer først, kommer først igennem, og at man altid er sikker på at komme igennem, når man først har ringet op. Specielt mellem 8.00-8.30 kan der være ventetid.

Ved fælles kurser kan klinikken en sjælden gang være helt lukket på en hverdag og vi har da en aftale med lægerne Aastrup 5 om at de vikarierer for os.